Week 4 - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: leoniepattiasina

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 Maart 2011 | Indonesië, Kupang

Selamat pagi en voor jullie slmt sore ;)
Ik dacht dat ik de afgelopen dagen geen i-net had, gelukkig bleek dit wel zo te zijn :D.. Fijn want dan kan ik weer ff contacten met iedereen en jullie allemaal up to date houden!
Afgelopen week ben ik dus op kamp geweest met zo'n 100 kinderen, dit was echt te gek om mee te maken!
We hebben gelogeerd in een gebouw in kampong Naiony. Vrijdagmiddag werden we opgehaald door de bemo die volgepropt was met een deel van de kids. We waren ongeveer 1/1,5 uur onderweg om Naiony te bereiken. Het tempo is dan ook rond de 30 a 40 km p/u..Dit omdat je rekening moet houden met alle motoren beladen met overdreven veel spullen, mensen die de wegen bewandelen en de wegen die niet helemaal optimaal zijn omdat je midden in de rimboe zit ;) Eenmaal aangekomen hebben we onze spullen klaargezet en zijn we direct aan het werk gegaan. Alles klaar zetten, eten koken, water uit de put halen voor douchen en het koken van het eten etc. 's Avonds sliepen we met z'n allen hutje mutje tegen elkaar aan (op de grond als dat kon in alle drukte en lawaai van alle kids) en 's ochtends om 4 uur stonden we alweer op om aan het werk te gaan. ERG VERMOEIEND dus haha..!! (Niks gewend ;))Het hele weekend was er een programma met verschillende activiteiten, trainingen en activiteiten vanuit de Christelijke visie. Mijn rol hierin was het ondersteunen van het team,zoals het begeleiden van de groep, koken (buiten op een vuurtje), schoonmaken etc. Ik heb de kids beter leren kennen en we echt toffe dingen gedaan zoals (mandi di kali) zoals zij zeggen douchen in de rivier.. (Mn eczeem was btw direct weg :D) We zijn een stuk het bos in gaan lopen en letterlijk in de rivier gaan douchen met zeep en shampo. Dat was echt super mooi om te zien, de omgeving en het water wat helder en schoon is.. De kinderen zijn echt bijzonder! Vandaag ga ik met mn nicht en de conrector van de instelling bij de ouders en kinderen langs om te kijken in welke omstandigheden zij verkeren. Ik ga een aantal van hen ook interviewen en wil een kleine sponsoractie opzetten voor de instelling. Daar krijgen jullie nog wel meer over te horen of lezen ;)
Volgende week ga ik helaas alweer afscheid nemen...:( Ik heb deze week weer veel geleerd van alle teamleden en de kids. Jong en oud die met elkaar samenwerken zonder dat eerst gestructureerd voor te bereiden zoals wij dat gewend zijn. Het is bijzonder om te zien hoe zij alles voor elkaar krijgen met de geringe spullen die aanwezig zijn. Dan besef ik me toch dat wij het behoorlijk luxe hebben in NL! Kortom weer een leuke en leerzame week achter de rug!
Nou mensen tot volgende week waarschijnlijk ;)

  • 08 Maart 2011 - 07:54

    Roo:

    Tof om weer wat over je te lezen!! Gaaf dat je op kamp bent geweest.. Echt grappig dat ik zoveel dingen in je verhalen herken. Kan niet wachten tot het zaterdag is en jou dan weer ga zien. Ben namelijk zo benieuwd naar je ervaringen. Ik blijf misschien wel wat langer ;) We keep in touch!! Geniet nog lekker van alles voor je het weetzit je weer in het koude kikkerlandje! Hou van jou.. Xx Kaka

  • 08 Maart 2011 - 08:00

    Jolien..:

    Hey Leonie,
    Zo te lezen heb je een leuke week achter de rug...
    Mooie foto's, Joelle en Leah hebben ze ook ff bekeken, wie zijn toch al die kinderen,en hey eten die ook uit mandjes???? Ja duh die heeft oma daar gekocht Joelle, ha haaa..
    Nou veel plezier!
    Kus uit t zonnige maar koude Nijverdal

  • 08 Maart 2011 - 08:02

    Kaka Meen:

    WAUW INDRUK WEKKEND HOOR !!! ziet er gezellig uit. Geniet er nog van je laatste week daar,
    En nog maar een paar dagen & dan is Rootje bij jou !!
    Je bent mooi verkleurd !

    Tot gauw weer op skype!!

    Love you & gbu
    Dikke kus Kaka

  • 08 Maart 2011 - 09:37

    Niels & Marliek:

    Le....!! Echt te leuk om jouw verhalen/ervaringen te lezen... supercool!! Veel plezier daar en dikke knuffel uit Nijverdal! XXXXXX

  • 08 Maart 2011 - 12:13

    Jedidd:

    Leuk om te lezen allemaal :D Sponsoractie? Ben benieuwd!! Neem je ook nog tijd om een beetje uit te rusten of ben je alleen maar druk :P Nee, echt fijn dat je het naar je zin hebt en dat het goed gaat. Mooie foto's weer!
    xX-

  • 08 Maart 2011 - 17:25

    Richelleee:

    :D leukkkkkman! aha .. geniet nog ff da!
    nah LIEFSSSS!

  • 08 Maart 2011 - 20:22

    * JyC ..:

    hee Le,
    Leuk om weer wat over je te lezen (Y) ...
    fijn dat je het zo naar je zin hebt !!
    elke x als je weer een nieuw verslagje hebt, dan is het meestal hier sochtends dat ik t zie op hyves..aha & dan moet ik t altijd ff voorlezen aan pa&ma voordat ik nr mn stage gaa haha. ( zodat ze ook op de hoogte blijven, buiten jor zn verhalen hihi )
    nou veel plezier nog & geniet er nog lekker van ...
    KUSSS !

  • 09 Maart 2011 - 11:46

    Tante Anna:

    Hi Leonie,
    Kan zien dat je bij alles wat je doet het leuk vind.
    De kinderen stralen, maar jij ook.
    Ik vind het bijzonder om zo met jou samen je reis te volgen. Heel leuk.
    Nou meisje geniet ervan.
    Gezellig dat Romina jou kant op gaat. Natuurlijk ben je niet alleen, maar met je zus zal het nog leuker zijn. Ik heb bewondering voor je, dat je dit doet.
    Groetjes X tnt Anna

  • 11 Maart 2011 - 15:00

    Mams :

    Nona manis zo te zien op de fotos heb je erg genoten met de kinderen, leuk he op het kamp het[primitief koken] hahaeee. Nog eventjes is ka Ro bij jou geniet nog van alle mooie dingen daar in Kupang. Groetjes aan alle fam en ik ben blij dat het met jou goed gaat. God bless you.! Love you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kupang

Back to my roots Timor & Ambon

Recente Reisverslagen:

24 April 2011

Week 10 & 11

14 April 2011

Week 9

06 April 2011

Week 8

30 Maart 2011

Week 7

20 Maart 2011

Gearriveerd in Ambon Maniseeeee
Leonie

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 32440

Voorgaande reizen:

07 Februari 2011 - 04 Mei 2011

Back to my roots Timor & Ambon

Landen bezocht: