Gearriveerd in Ambon Maniseeeee - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Ambon Maniseeeee - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Ambon Maniseeeee

Door: leoniepattiasina

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 Maart 2011 | Indonesië, Kupang

Vrijdagochtend tegen 6.00 uur vertrokken vanuit Kupang richting Ambon Maniseeeee :D..
Aangezien Ro en ik samen zijn, hebben we natuurlijk niet heel veel geslapen en voornamelijk gekletst!!! Om 4.00 uur ging de wekker al :| spullen pakken, klaarmaken, ontbijten (met nasi goreng) iedereen gedag zeggen en richting het vliegveld. Ka Merlon en tante Esther brachten ons weg.. Bij het inchecken kwamen we erachter dat we natuurlijk (of nou ja eigenlijk ik) veel te veel spullen mee had zo’n 20 kg te veel hihi.. Gelukkig was dit geen probleem, we moesten alleen wel bij betalen. Nadat dit geregeld waren Ro en ik zover en hebben we nog ff wat lekkere dingetjes voor het in vliegtuig gehaald.
Achteraf gezien ging de vliegreis wel snel, wel hadden we een aantal keer een transit. In Surabaya (waar we van op de hoogte waren) en Makasar (waar we dus niet op de hoogte van waren.) We liepen het vliegtuig uit met een bochtje mee liepen we zo weer het vliegtuig in. In Surabaya hebben we nog even gechilled lekkere koffie gedronken bij Starbucks en rond gesnuffeld bij een winkel met allerlei leuke dingen van batik print zoals onderzetters, shawls, sleutelhangels, portemonneetjes etc. Echt leuk! Hoop dat ik de terugweg ook weer hier langs kom, dan kan ik ook wat inkopen doen ;)
Daarna weer haastig het vliegtuig in, omdat Ro en ik natuurlijk weer te lang aan het rondneuzen waren in een aantal leuke winkeltjes haha.. In het vliegtuig weer veel geslapen en toen we boven Ambon vlogen werd ik wakker.. Ik zat gelukkig bij het raam en kon uitkijken op de eilanden van Ambon WOW…!!! Gearriveerd op het vliegtuig hebben we onze koffers opgehaald en daarna moesten we nog langs een oom die vroeger bij papa in de wijk heeft gewoond (om wat af te geven). Grappig want hij kon nog een beetje NL praten. Toen dat geregeld was gingen we naar buiten en stond oom Rudy samen met zijn 3 kinderen en de taxichauffeur te wachten. Oom Rudy heeft echt wel een Pattiasina gezicht en het voelde dan ook meteen wel goed.. Kennis gemaakt met mn nichtje en 2 neefjes en toen zijn we ook alweer vertrokken richting Kusu Kusu Sereh :) Onderweg heb ik wel even m’n ogen uitgekeken.. Wat is Ambon toch mooi alle uitzichten, de natuur etc… Ambon is heeeeeeel anders dan Kupang! Ik heb nog niet alles gezien maar mijn 1e indruk was toch echt wel te gek! Toen de familie aan het communiceren was met elkaar heb ik eerst ff een tijdje zitten luisteren, omdat ik toch altijd nog even de ‘kat uit de boom kijk’.. Niet lang daarna was ik al aan het kletsen met de familie. De taal hier komt me toch wel iets wat bekender voor en klinkt en praat ook wat makkelijk :D… ’s Avonds hebben we nog even wat gekletst met opa Oleng (de broer van opa Wim Pattiasina) tante Mery (dochter), oom Pieter (zoon) en oom Rudy (zoon). Niet lang daarna zijn oom Pieter en oom Rudy ook vertrokken. Ro en ik zijn daarna gaan douchen, hebben heerlijk gegeten (rijst, sayor en ikan hmmmm) en gaan slapen!
Met z’n tweetjes in een 1 persoonsbedje omdat Ro niet alleen durfde te slapen.. Nee grapje ;) omdat het weer te gezellig was haha…
Gister weer lekker een chilldagje gehad.. ’s Middags zijn Ro en ik samen met onze nicht naar het weeshuis gegaan om kennis te maken. Tante Nona (directrice) was er helaas niet, maar daar hebben we telefonisch mee gesproken. Ik merk dat ik het altijd wel even spannend vind, om aan iets nieuws te beginnen. De kinderen lijken me we erg lief en de tante die er werkt ook. Verder laat ik het gewoon op me af komen en ga ik kijken wat ik kan betekenen voor de kinderen in het weeshuis. Als er geen wijzingen zullen komen gaan we morgen in het weeshuis slapen en ga ik beginnen met mijn stage! Ik hoop dat het me gaat bevallen, maar goed daar vertrouw ik gewoon op! Daarnaast is het nu ook wel erg fijn dat Ro hier is..:)
Nou mensen wish me luck ;) en tot de volgende keer!

xxx

  • 20 Maart 2011 - 11:34

    Jody :

    heey meid !!

    hoe gaat het daaar?
    hier is alles goed, het weer word hier ook steeds beter, en kunnen sóchtends lekker achterthuis wakker worden in het zonnetje! dus tegen die tijd dat je trg komt is het hier vast net zo lekker warm als daar :P hahaha ..
    maar wat fyn dat je zus er nu is, gezellig lekker samen bijkletsen !!
    het gaat zo snel die weken, dat je weg bent.
    voor je weg ging hoorde ik je nog zeggen ik, kan niet wachten tot dat mijn zus komt. :D
    nu is ze er al.
    je maakt er echt veel dingen mee zeg. zo leuk om dat te volgen!
    lijkt me ook wel lastig om afscheid te nemen op je stage, je gaat je echt hechten aan die kinderen en die kinderen aan jou.
    en dan ga je weer, iig teken dat je het goed gedaan heb.
    maar je hebt weer leuke nieuwe dingen op de planning .. en gaat weer op na een nieuwe stage!
    dat gaat je zeker ook goed lukken.. heel veel sucses, maar je kunt het!
    geniet lekker samen met je zus.! en wens jullie nog heel veel plezier saampie's..

    Xxxx

  • 20 Maart 2011 - 18:10

    Lucy:

    hahaha weer zo'n leuk verhaal!
    dikke lol dus samen met je zus daar, leukk man !
    ook leuk om al je familie leden te zien ofniet?

    nouu, heel veel succes op je nieuwe stage !
    het komt vast allemaal wel weer goed ..
    ik heb altijd precies het zelfde hoor als iets nieuws is hahaha,
    maar loopt vast vanzelf wel los ;)

    nogmaals succes en natuurlijk heeeel veel plezier nog en lekker genieten samen met je zuss hé!

    dikke kussss (L)

  • 21 Maart 2011 - 22:36

    Tante Anna:

    Hoi Leonie,
    Ik wens heel veel succes op Ambon. Het zal je wederom lukken daar.
    En als je weer in Nederland bent, gaan wij alleen maar maleis praten oké?!
    Misschien ben je het nederlands dan wel verleert, hahaha.
    Veel plezier samen met je zus. XXXXXX tnt Anna

  • 23 Maart 2011 - 11:56

    Jordi:

    AMBON MANISEEEEEE!!!!!! YIHIHII!!!! GENIET VAN ONZE PRACHTIGE EILANDEN!!! BEN JALOERS OP JE :P!!

    LOVE YOU!!!!

    JOR..

  • 23 Maart 2011 - 18:16

    Oom Alex:

    selamat pagi apa kabar di ambon,baik2 di sini sudah 18 graden ,hormat semua di sana.
    stage bagus . salam

  • 28 Maart 2011 - 10:08

    Mams:

    Hahaeeeeee beta kurang dapat kabar dari dorang duwa, sekarang di ambon maniseeee senang sekali hahaeeeee beta rasa dorang sudach lupach katong di belanda.Kapang mau pergi ke Amahei? Lee oni sama romina sudach makan papeda ? Hutjan sudach berinti ka blong, di bapa oleng punja kadera [trap] tiap hari turung/naik bisa pi gang [taille] djadi duwa djing cal, beta harap dorang duwa ambil kesenangan banjak sekali. Sampai disini dulu. Tjiiii uum manis.

  • 28 Maart 2011 - 19:49

    Gossiemijne:

    He Leetje & Rootje,

    We wilden dat we erbij konden zijn, maar ja je hebt werkpaarden en sierpaarden ;)
    Het is best wel een beetje saai zonder jullie, niemand om te pesten! Volg ook maar wat penjak silat, misschien maak je dan een kans. Tot gauw.

    Greetz, jullie zwagertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kupang

Back to my roots Timor & Ambon

Recente Reisverslagen:

24 April 2011

Week 10 & 11

14 April 2011

Week 9

06 April 2011

Week 8

30 Maart 2011

Week 7

20 Maart 2011

Gearriveerd in Ambon Maniseeeee
Leonie

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 32433

Voorgaande reizen:

07 Februari 2011 - 04 Mei 2011

Back to my roots Timor & Ambon

Landen bezocht: