Week 3 - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: leoniepattiasina

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 Februari 2011 | Indonesië, Kupang

Allereerst wil iedereen bedanken die me volgt en berichten plaatst! Echt super tof om allemaal te lezen
Afgelopen week schrok ik wakker rond 5.30 uur, de 2 ramen in mijn kamer klapten keihard open en toen ik naar buiten keek vloog er van alles door de lucht. Mijn oom en nichtje waren ook wakker geworden en renden naar buiten toe. Ik ben er snel achteraan gerend want ik wist niet wat ons overkwam. Toen we buiten waren, was het gelukkig weer rustig en bleek dat we een kleine tornado hadden gehad. Het dak van het terras/ huis is stuk en het huis van mijn oom en tante is niet meer bewoonbaar. Gelukkig verhuurt mijn oom kamers naast zijn woning en stonden er 2 kamers leeg. Met zn allen in 2 kamers. Gelukkig kon mijn neef en zijn gezin in de kerk ook vlak naast het huis terecht. Allemaal een beetje hutje, mutje (soms mis ik de privacy) maar ik ben God dankbaar dat we allemaal veilig zijn! Ze zijn direct bezig gegaan met het repareren/ verbouwen en waarschijnlijk is t over zo'n 3 weken klaar.
Verder heb ik deze week weer stage gelopen (een aantal dagen niet, omdat een oma in de familie die overigens ook een beetje NL spreekt :) in het zhuis ligt door een val in de douche)
Ik krijg het steeds meer naar m'n zin op stage. Deze week werd er een valentijnsactiviteit georganiseerd en kreeg ik verschillende talenten van de kinderen te zien en HOREN, wow echt te gek!!! Het is echt super om te zien hoe de kinderen bezig zijn met het geloof, hun enthousiasme in verschillende dingen en dat ze steeds openen worden.. Steeds meer kids komen naar me toe om te kletsen, me allerlei vragen te stellen of gewoonweg even bij mij te hangen. Daar kan ik echt wel van genieten aangezien ik de knuffels van thuis mis ;)
Verder ben ik de afgelopen dagen een beetje ziek geweest. Ik denk dat het komt door het weer we hebben afgelopen week heel wisselend weer gehad. Van dikke regenbuien tot 30 graden inclusief volop zon om in weg te branden.. Ben naar het ziekenhuis geweest om voor een check up en heb medicatie meegekregen. Sinds vandaag voel ik me gelukkig weer beter te pas en ben ik weer m'n bed uitgekomen om lekker mn boekje uit te lezen in het zonnetje :)
Donderdag ga ik weer een engelse les geven aan de kids, dit keer geheel zelfstandig aangezien de andere teamleden ook hun eigen groep moeten draaien! En zaterdag gaan we op kamp (weer een wijziging haha ;), ja je moet je hier niet ergens op vastpinnen elk moment kan er wel weer iets veranderd worden, niet doorgaan, verplaats worden etc. haha) Een aantal kids maken al ruzie over bij wie ik op de kamer ga slapen.. hehe schattig toch...!?
Nou nog 2 weekjes en dan komt mn lieve kaka Ro alweer :D cain't wait!!!
Lieve mensen tot de volgende keer!

xxx

  • 28 Februari 2011 - 14:27

    Roo:

    Ik ben de dagen ook al aan het aftellen!! Hier ff snel een dikke knuffel.. Love you babe!! Xx Kaka

  • 28 Februari 2011 - 15:14

    Mams:

    hallo nona manis
    Wat goed van jou, dat je dat hebt ingezien de plan plan cultuur hahaeeee. Maak elke keer iets moois met de kinderen en laat alles op je afkomen. Sudah bisah bitjara bahasa kupang? Sonday atau sudah bitjara lantjar het komt niet vanzelf, je moet wel de achterste van je tong laten zien hahaee grapjeee. ben blij dat je opgeknapt bent, de fotos zijn erg leuk je bent wel actief. God Bless You liefs mams.

  • 28 Februari 2011 - 15:33

    Papa:

    wat een toestand zeg met die windhoos, gelukkig goed afgelopen, wat een schade zeg, is er bij de buren niets beschadigt? Je hebt je al snel aangepast aan al die wijzigingen, jou kennende zou je al gestresst zijn, ha,ha,ha!!!!!!
    Nou nog een kleine 2 weken ertegen aan, dan komt jouw zus richting Kupang! DAN WORDT JE WEER enigszins in de watten gelegd met Hollandse nieuwe, niet de vis hoor maar de kaas etc.
    XXX

  • 28 Februari 2011 - 16:37

    Jody:

    hee leonietjee!!

    dat was ff schrikken of niet met dat weer, this ook nog wel hard gegaan zo aan de foto's te zien. fyn dat het goed gaat met jullie allemaal. gaat het nu weer wat beter met je? niet gek dat je ff ziek geweest bent nee, met 30 graden en daarna weer regen ja. vaak koelt het dan ook nog wel weer flink af!
    het is hier iig nog steeds koud en vies weer regen sneeuw! heb ook wel ff zinin een zonnetje hier.. krijg echt een dip door dit weer.

    nog ff dan komt je zus, gezellig! :)
    de stage begint steeds leuker te worden? echt lief al die kindjes daar ofniet. ze zien er iig erg skattig uit allemaal! hahha .. dus nu ga j zaterdag op kamp!!! veranderd met de dag daar de hele planning.. :D

    wens je donderdag sucses, maar gaat je vast en zeker lukken! (Y)

    gr van hier thuis!!! Xxx

  • 28 Februari 2011 - 21:33

    Kaka:

    Lieve leetje,

    Zo ff schrikken hoor een mini tornado. Mooi reis verslag heb je geschreven hoor. Sta versteld wat jij allemaal in je mars hebt. I'm so proud on you !!!
    Nog ff dan ben je weer samen met Ro, wou dat ik er bij kon zijn!

    Bless you en een dikke kus Kaka, GoséYazzie & Vallie


  • 06 Maart 2011 - 20:08

    Jedidja:

    Heej,
    Wat eng joh die tornado! Schrikken of niet! Fijn dat je het naar je zin hebt bij Compassion. Niet meer ziek geweest verder? Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Leuk om foto's te zien! Heel veel plezier ook samen met Ro!
    Liefs J&J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kupang

Back to my roots Timor & Ambon

Recente Reisverslagen:

24 April 2011

Week 10 & 11

14 April 2011

Week 9

06 April 2011

Week 8

30 Maart 2011

Week 7

20 Maart 2011

Gearriveerd in Ambon Maniseeeee
Leonie

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 32440

Voorgaande reizen:

07 Februari 2011 - 04 Mei 2011

Back to my roots Timor & Ambon

Landen bezocht: