Start week 3 - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu Start week 3 - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu

Start week 3

Door: leoniepattiasina

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 Februari 2011 | Indonesië, Kupang

Vandaag alweer 2 weken van huis, fam&friends en mijn lieve schat.. Sinds mijn vorige reisverslag is er alweer heel veel gebeurd.. Voor iedereen hier de normale gang van zaken, voor mij heel veel wat ik graag zou willen delen dus bij deze een stuk wat ik ga delen met jullie.. Het liefst zou ik elk moment wel willen beschrijven of vast willen leggen, maar dat is haast onmogelijk.
Deze week is op zich wel weer snel voorbij gegaan. Ik heb wel ff wat mindere momenten gehad, maar ook vooral leuke dingen gedaan met de fam en een indruk kunnen opdoen van mijn stageplek. Ik leer steeds meer familieleden kennen en iedereeen neemt me overal mee naar toe. Erg leuk, iedereen wil je meenemen alleen lijkt het soms wel een competitie te zijn. Ik krijg mooie plekken te zien van Kupang en leer ook nog alle lekkere eetgelegenheden kennen(weg voornemen gezond eten, eventueel wat extra kilootjes kwijtraken..!?? hihi..)
Zondag zijn we na afloop van de kerk met de familie naar het strand geweest en hebben daar gechilled en allerlei lekkere dingen gegeten. Echt grappig om te zien hoe een kokosnoot door midden wordt gehakt er vervolgens een rietje in wordt gedaan en je het zo kunt opdrinken. Als het sap op is, wordt de kokosnoot opengehakt en kun je de restjes eruit schrapen en opeten. Pisang gepe is btw ook echt te lekker! Gebakken banaan, met chocolade saus en geraspte kaas hmmm :)..
Vandaag naar stage geweest en ik werd direct in het diepe gegooid. Ik had een aantal voorstellen gedaan om uit te voeren op stage, maar er was verder nog niks concreet vastgelegd. Bleek ieens dat ik vandaag direct aan de slag moest! Gelukkig had ik mij een beetje voorbereid op de activiteiten/ taken die ik eventueel wilde uitvoeren hahaha... We startten met een teamoverleg, waarin ook de visie vanuit de bijbel werd besproken. Daarna zijn we naar de algemene ruimte gegaan (kerk) waar alle kinderen zich verzamelen en zijn we liederen gaan zingen. Daarna werd medegedeeld waar alle kinderen naar toe moesten. De kids zijn opgesplits in een aantal groepen, onder begeleiding van 1 of 2 personen. Toen kreeg ik ineens te horen klas 3 mag met juffrouw Leonie mee.. WOW SCHIRIK!!!! Hahahaha! Maar goed schouders eronder, gaat helemaal goedkomen Alle kids hup mee naar de ruimte en zoals ik eerder al zei (gelukkig had ik me voorbereid). Ik heb een lesje enges gegeven aan 29 kids en zo leuk hoe ze reageren! Antwoorden in koor, antwoorden met 2 woorden zo netjes en beleefd! Al met al is het goed verlopen en gelukkig was er een teamlid die me af en toe kon helpen als ik niet uit mn woorden kwam. Daarnaast waren de kids ook erg behulpzaam! Today was really a good day :) Volgende week gaan we op kamp met alle kids en gaan we 3 dagen ergens logeren.. Ben reuze benieuwd en heb er heel veel zin in! Hoe ik het heb gehad lezen jullie dan wel weer ;)
Oja wat me nog ff te binnen schiet.. Vorige week werd er een talentenshow georganiseerd voor de kids. Echt super leuk om alle kinderen te zien dansen (waaronder een MJ act, breakdance) echt stoertjes..Ik mocht jury zijn.. Maar goed ik wil alweer te veel opschrijven, check de fotootjes maar..:)

Tot de volgende keerrrr !!!

  • 22 Februari 2011 - 14:08

    Floor:

    Fijn dat het goed met je gaat meid!
    En mooi om te lezen dat de kinderen enthousiast zijn, geeft je toch weer extra moed he!
    Wat een mooie foto's.
    Geniet van alles meid. En vooral gewoon berichten blijven plaatsen, ik blijf je trouw volgen ;)!

    Zet hem op hé :)
    Dikke kus!

  • 22 Februari 2011 - 14:17

    Roo:

    Wat leuk om je stukje te lezen.. Tof dat je zo ondernemend bent en lekker de uitdaging aangaat. Leuke foto's hoor en die pisang en jagon ziet er lekker uit :D
    Blijf lekker dichtbij jezelf en het komt allemaal goed. IK houd van jou!!

    Kus kaka

  • 22 Februari 2011 - 14:44

    Jolien:

    Hallootjes Leonie!!!!
    Fijn dat t goed met je gaat...ondanks je mindere momenten,is ook niet raar meid.
    Leuk om je foto's te zien..
    Groetjes van Joelle en Leah, ze hebben lekker vakantie nu, al de hele dag aan t bankhangen....
    Nou tot t volgende verslag, doeiiiiiiiiiiiii
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Februari 2011 - 15:09

    :

    Hallo Leonie!

    Ik ben Minke Wink, en een aantal dagen geleden vond ik werkelijk mijn DROOM vacature op internet.

    Internationaal Ambassadeur bij de Postcode Loterij.

    Ik heb me kandidaat gesteld voor deze vacature.

    De vijf (teams van) kandidaten met de meeste stemmen uit het publiek gaan rechtstreeks door naar de eindronde!!

    Ik heb dus heel hard zoveel mogelijk stemmen nodig!! Nog ruim 1500 om in de top 5 te komen!

    Ik wil je vragen om op mij te stemmen via deze link: www.internationaalambassadeur.nl/MinkeWink
    (klik op stem, vul je emailadres in en bevestig via je mail)

    Ik waardeer het echt enorm en zou het echt geweldig vinden als je dit voor me wilt doen! Alvast ontzettend bedankt voor je moeite!

    En door op me te stemmen maak je ook nog eens kans op een reis naar BALI =D

    Groetjes Minke

  • 22 Februari 2011 - 19:25

    Sita:

    Heeey Leonie!

    Wat een prachtige foto's en wat ziet er er fantastisch uit in Indonesie. Daar zou ik ook wel naar toe willen. Maar dan op vakantie. Leuke foo van jou met die kokosnoot. Erg interressant wat je mee maakt.

    groetjes Sita

  • 23 Februari 2011 - 08:57

    Kaka:

    Ade Leetje,

    Super om de foto's te zien. Keep up the good work !!

    Yazzie & vallie vragen wie zijn al die kinderen ?

    Fijn dat we kunnen skypen met elkaar !!!

    Love you & een dikke hug,

    Maureen Gosé & kids

  • 23 Februari 2011 - 21:01

    Tnt Anna:

    Hoi Leonie, Je zit ver weg,maar voelt ook dichtbij toen ik je reis verslag las.
    Ik vind het heel leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Ben blij dat het goed met je gaat.
    Leuk om je met de kindjes zo te zien.
    Je bent intelligent, al wordt je in het diepe gegooid het zal je lukken.
    Lieve Leonie ik wens je nog heel veel succes bij alles wat je nog moet doen.
    Dikke kus.

  • 23 Februari 2011 - 21:16

    Loetjeee:

    hej le!!!
    echt geweldig om je verhalen te lezen:D we missen je allemaal....tis zo rustig in nyverdal:P hahahaa
    gelukkig doe je t goed daar:d
    dikke knuffel en heel liefde van ons 3!!

  • 23 Februari 2011 - 21:24

    Jody:

    lé!!

    was leuk je laatst ff gezien en gesproken te hebben, je ziet er goed uit! en al lekker verkleurd.
    wat'n een schattige kindjes zeg!! leuk die foto's.
    kan zien dat je het daar wel naar je zin hebt, en het erg leuk vind!
    natuurlijk blijft het ook moeilijk, maar wat je daar mee maakt kun je hier straks mooi weer kwijt! vinden wij allemaal leuk om te horen.
    dus je gaat 3 dagen op kamp, worden denk wel leuke maar vermoeiende dagen.
    wel super om mee te mogen! en te zien hoe dat daar gaat. ze zijn daar erg blij met je, kan je zien aan die foto's al die liefde die je krijgt !! maakt de dagen oook weer goed. en lekker eten zo te horen, goed opletten hé , kunnen wij het hier ook een x proeven ahahah ..
    niet al te veel eten hé !! :D nee hoor geniet ervan! :P

    hou het in de gaten, have fun!!

    Xxx

  • 27 Februari 2011 - 21:46

    Astrid:

    Wat een geweldige verhalen weer:)

    Goed dat je zoveel onderneemt meid!!!!

    En natuurlijk super leuke foto's:)

    Hele dikke knuffel vanuit Ommen,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kupang

Back to my roots Timor & Ambon

Recente Reisverslagen:

24 April 2011

Week 10 & 11

14 April 2011

Week 9

06 April 2011

Week 8

30 Maart 2011

Week 7

20 Maart 2011

Gearriveerd in Ambon Maniseeeee
Leonie

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 32440

Voorgaande reizen:

07 Februari 2011 - 04 Mei 2011

Back to my roots Timor & Ambon

Landen bezocht: