Stage - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu

Stage

Door: leoniepattiasina

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 Februari 2011 | Indonesië, Kupang

Okeeeee er is alweer een wijziging in de plannen.. Door omstandigheden is het weeshuis toch niet doorgegaan en ga ik stage lopen bij compassion (zie ook: www.compassion.com). Dit is een
Christelijke internationale organisatie voor kinderen die het niet breed hebben en gesponsord worden door mensen uit verschillende landen. Mijn nicht werkt daar en heeft geregeld dat ik daar aan de slag kon. Gisteren ben ik begonnen.
's Ochtends kwam eerst mijn nicht, man, dochter en 2 familieleden van haar man langs en vroegen of ik meeging wat eten.
We gingen wat hoger de bergen in naar een andere plaatje genaamd Baun. Daar kon ik zien hoe een varken geslacht werd en voorbereid werd, heel apart haha.. Dat was tevens de oude woonplek van bung Novan (man van kaka Ellis). We hebben daar wat gegetn en zijn gaan kijken bij het ouderlijk huis van bung Novan. Toen zijn we ook weer teruggegaan, want ik moest ook naar stage toe. Weer thuis snel omgekleed (lange broek, met een t-shirt die de armen bedekt) omdat je wel gekleed naar het werk moet. Gelukkig dat ik nog een lange broek en een aantal t-shirt meegenomen heb. Mijn garderobe bestaat toch eigenlijk wel voornamelijk uit jurkjes, korte broeken en mouwloze shirtjes en jurkjes haha.. Mijn nicht kaka Nancy en ik werden afgezet en moesten nog een stuk lopen richting de opvang. Toen we aankwamen zijn we in het kantoor gaan zitten en hebben ik kennis gemaakt met de collega's, gelukkig is er ook iemand die een beetje Engels spreekt zodat ik hem kan vragen als ik iets niet begrijp. Daarna kwamen de kinderen allemaal. Ze zijn eerst naar school geweest, eten en douchen daarna en komen dan naar de opvang toe. Zij begonnen eerst met het zingen van Christelijke liederen, bidden en daarna mocht ik mijzelf voorstellen voor 120 kinderen met microfoon in bahasa Indonesia hahahhaha.. Ik begon met selamat soreh semua en al die kinderen in koor selamat soreh ibu ahhahaha echt heel schattig! Verteld wie ik ben, wat ik kom doen en dat ik uit NL kom. Toen ik terugliep gaven ze me allemaal een applaus..Er werd een quiz georganiseerd met vragen over verschillende dingen de bijbel, sociaal, gezondheid etc. Na de quiz ging iedereen eten/ spelen en gingen ze naar huis. Daarna heb ik nog even gesproken met het hoofd vd opvang en zijn kaka Nancy en ik ook naar huis gegaan..
Vandaag ga ik weer naar stage toe, volgende week probeer ik een weekverslag te schrijven :)
Tot dan!

  • 16 Februari 2011 - 06:29

    Floor:

    Zo schattig al die kids, en heel erg beleefd he?
    Wel heftig om te zien of niet dat ze gingen slachten?
    Hoe is het verder met je?
    Ben je een beetje gesetteld al?
    Ik vind het ontzettend leuk je verhalen te lezen, en blijf je dan ook zeker volgen.
    Go girl!

    Liefs Floor

  • 16 Februari 2011 - 09:33

    Charlot:

    He meis,

    Nou deze stage klinkt ook heel erg leuk!
    en schattig al kids in koor, zie het al voor me.
    Erg leuk om alles zo te lezen, blijf je volgen haha.
    Je maakt al in een korte tijd veel mee

    Meis geniet er van.

    Liefs Charlot

    En groetjes van Niels

  • 16 Februari 2011 - 09:39

    Jedidja:

    Heej,
    Dat klinkt wel leuk, Compassion! Wat is je eerste indruk?
    Hoop dat je 't naar je zin gaat krijgen!!
    Kheb vannacht over je gedroomd, haha. Je had een trouwjurk aan, maar
    je keek er niet zo blij bij. Volgens mij vond je hem niet zo fijn zitten en
    kriebelde die aan alle kanten. Toch maar hier kijken he ;).
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!
    Liefs Jedidja

  • 16 Februari 2011 - 12:58

    Kaka Maureen:

    Lieve ade Le,

    Super dat je bij compassion stage mag lopen.
    Ben trots op je dat je het zo goed doet, we nemen je elke dag mee in gebed!!!
    O ja vanmorgen is speedy overleden, das niks vegeleken met een varken te zien wat geslacht wordt ( ba ba ).

    Wees je zelf en vertouw er op dat God je de weg wijst !!

    Love you much!!

    Liefs kaka

  • 16 Februari 2011 - 18:09

    Sita:

    wat een belevenis weer. Maar het is nog mooi in Indonesie? Zo ver weg van alle goede bekende Nederlanders?????????

  • 16 Februari 2011 - 21:51

    Lucy:

    aaahhh hahahah vet schattig !
    goeie eerste indruk dus ? even wennen zeker .. ?
    nouu, hartstikke leuk om zo op de hoogte te blijven, dus zie je volgend berichtje tegemoet ! ;)
    succes en geniettttttt !

    dikke kusssss

  • 17 Februari 2011 - 20:54

    Miguel,Ani,Sharlayne:

    Lieve Le,
    Hoe gaat t met je? Kun je een beetje je plekje vinden?
    Super leuk om al je verhalen te lezen..fijn dat t tot nu toe allemaal goed verloopt,tis niet nix!
    Veel succes en geniet ervan meis..
    We zullen ons ff aanmelden..kunnen we je mooi volgen!
    Dikke knuffel Miguel,Ani,Sharlayne en de de beeb in de buik ; ) Much love..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kupang

Back to my roots Timor & Ambon

Recente Reisverslagen:

24 April 2011

Week 10 & 11

14 April 2011

Week 9

06 April 2011

Week 8

30 Maart 2011

Week 7

20 Maart 2011

Gearriveerd in Ambon Maniseeeee
Leonie

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 32440

Voorgaande reizen:

07 Februari 2011 - 04 Mei 2011

Back to my roots Timor & Ambon

Landen bezocht: