Gearriveerd in Kupang :) - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Kupang :) - Reisverslag uit Kupang, Indonesië van Leonie Pattiasina - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Kupang :)

Door: leoniepattiasina

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 Februari 2011 | Indonesië, Kupang

Vandaag is het inmiddels de 2e dag dat ik hier in Kupang ben en inmiddels al wat opgeknapt. Dinsdagavond ben ik aangekomen in Jakarta (19.00 uur Indonesische tijd). Toen ik uit het vliegtuig stapte wist ik niet welke kant ik op moest en ben ik de menigte maar achterna gelopen. Toen ik al een kwartier in de rij stond om mijn paspoort + visum te laten zien, tikte een vrouw mij aan en vertelde mij dat ik in de verkeerde rij stond. (Ze zag mijn paspoort). Goed begin dus haha :)Gelukkig wist ze mij de juiste weg te wijzen. Eenmaal bij de juiste balie bleek dat ze in het vliegtuig het verkeerde immigratieformulier hadden gegeven nl die van singaporte i.p.v. jakarta. Dus moest ik weer naar een andere balie om een nieuwe in te vullen en daar werd ik getest op de taal haha.. Er zaten een stuk of 7 jongens achter de balie die mij van alles vroegen. Medegedeeld dat ik uit Nederland kwam en wat grapjes gemaakt.Een van de jongens was zo aardig om het formulier in te vullen voor mij :) Daarna langs de juiste balie, koffer opgehaald en richting de uitgang. Oom John en oom Tjak (familie van tante Ijte) stonden mij al op te wachten. We hebben toen direct een taxi gepakt en zijn naar een hotel gegaan 5 a 10 minuten verder op. Oom Tjak heeft zijn spullen meegenomen en is naar huis gegaan. Even later kwam tante Joyce met nog een tante. Oom john had nasi goreng besteld met kip ik heb 2 happen genomen en heb toen mijn excuses aangeboden en gevraagd of ik naar mijn kamer mocht. Na mijn lange vlucht, de vieze hitte in Jakarta, het drukke gepraat waar ik mij op moest concentreren en de hele verandering werd het me allemaal ff te veel. Op m'n hotelkamer Jor gebeld en die wist me gelukkig even de juiste/ bemoedigende woorden toe te spreken. Na 2 uurtjes geslapen te hebben kon ik niet meer slapen en ben ik maar gaan douchen en klaarmaken. 5.00 uur 's ochtends kwam de receptie mij wekken en vervolgens gingen we om 6.00 uur alweer met het vliegtuig richting Kupang.'s Ochtends voelde ik me op zich wel oke, maar in het vliegtuig was het zo koud en werd ik zo ziek als ik weet niet wat! Gelukkig mocht ik oom John's jas lenen (terwijl ik kort daarvoor nog vroeg waarom hij zo dikke winterjas aan had en of hij het niet warm had) haha daar kwam ik dus achter. De vlucht duurde 3 lange uren.. Eenmaal aangekomen in Kupang was ik blij dat ik er was en zag het er allemaal ook mooi en rustig uit. (BETER dan Jakarta!!!). Toen zijn we met de taxi naar oom Johns huis gegaan. De schoondochter van oom John deed open en ja hoor ik maak mijn 1e blunder al.. Ik geef heel lomp 3 zoenen op de wang terwijl zij neusje2 (cium idung) wil doen (dat zijn ze hier in Timor gewend) hahah echt te lelijk! Tante Esther ontving mij erg lief en had direct soep, rijst met groenten voor mij klaargemaakt. Ik kon nog steeds niks door m'n keel krijgen maar moest eten naar binnen proppen van oom John en tante Esther zodat ik daarna kon gaan slapen. Om 10.00 uur ben ik gaan slapen en om 16.30 uur maakte tante Esther mij wakker. (Pff had m'n slaap ook echt nodig dus!) Tante Esther had lekker pisang goreng gemaakt en andere koe.. Heerlijk! Kon eindelijk ff tot rust/ bijkomen en beseffen dat ik gearriveerd ben. Ondertussen heb ik een aantal (klein)kinderen van oom John en tante Esther ontmnoet en zijn we ergens gaan eten ikan bakar :). Kaka Jean heeft me geholpen met het kopen van een simkaart en een modem voor internet. Weer thuis hebben we nog even de trouwvideo van Gustav (zoon van o. John) gekeken en kort daarna ben ik ook alweer naar bed gegaan. (Ik moet nog wel wennen aan de tijd hier). Vandaag vroeg opgestaan (8.00 uur) tante Esther had alweer een ontbijt klaar, brood met ei en zelfs tosti hahaha.. Lekker ontbeten, daarna gedouched en weer een dutje gedaan hahaha.. 's middags lekker gechilled op het terras/ veranda hier en mn boekje gelezen in de zon. 's Avonds kwam kaka Jean om mij op te halen samen met Gustav en zijn vrouw zijn we op de motor naar de winkel gegaan om de modem te installeren en zijn we wat rondjes gaan rijden hier in Kupang. Daarna hebben we wat gegeten en zijn we weer terug gegaan naar huis.. Morgen of overmorgen ga ik kijken bij het weeshuis en waarschijnlijk ga ik maaandag beginnen. De plannen zijn al wel wat gewijzigd, want als alles doorgaat verblijf ik doordeweeks in he weeshuis en 's weekends bij oom John en tante Eshter.. Spanend allemaal! Maar dat gaat allemaal goedkomen!
Nu ik op internet zit en kijk op hyves en FB mis ik iedereen toch wel vooral jou lief! Ik besef me nu wel ineens dat ik aan de andere kant vd wereld zit.. Maar goed ik heb internet, skype gedownload, heb een nieuwe simkaart dus kan contacten met iedereen :)
Nou ik stop er maar mee, want volgens mij heb ik alweer een heel verhaal getypt haha en ik moet zo gaan slapen want iedereen slaapt al (tis nl al bijna 00.00 uur)

Sampai Jumpaaaa :)

  • 10 Februari 2011 - 15:52

    Jolien:

    Nou al veel meegemaakt de eerste dagen, maar wat knap dat je dit allemaal doet,lange reis,veel indrukken,nog ff wennen,maar denk dat jij dat allemaal aan kan!!!!
    Trots op je hoor...
    Groeten van hier,
    Deleaney,Jolien,Joelle en Leah kus

  • 10 Februari 2011 - 16:43

    Sita:

    Wat een prachtig reisverhaal heb je er van gemaakt. Ik verlang nu al naar je verhalen in mei of juni...

    groetjes Sita

  • 10 Februari 2011 - 17:53

    Lucinda:

    heeee Lé !

    Jemig, wat een verhaal al ! haha,
    klote zeg dat je ziekjes was maar ook wel logisch dat je daar weer moet wennen ! komt vast helemaal goed, dat weet ik wel zeker !
    geniet er ook vooral van en heel veel plezier! we krabbelen! en ik krijg elke keer een mail als je een nieuw verhaal plaatst dus ik blijf op de hoogte hoor :P hahaha.

    Liefss Lucy

  • 10 Februari 2011 - 18:09

    Floor:

    He Lé,

    Allereerst dikke respect voor je dat je deze uitdaging aan gaat.
    Balen dat je de eerste dag even ziek was, maar gelukkig heb je familie enz. om je heen die je goed opvangen etc.

    Het is ook nogal wat, om zonder je lief voor zo'n lange tijd te vertrekken naar de andere kant van de wereld, maar ik denk dat als je eenmaal gesetteld bent de tijd zal vliegen.

    Ik hoop dat je ontzettend veel plezier zult hebben, veel mooie ervaringen opdoet, en last but not least ook zal genieten van deze mooie kans die je hebt aangepakt.

    Voor je het weet ben je weer lekker bij je lief, familie en vrienden!
    Ik krijg nu automatisch een mailtje zodat ik je berichten direct kan lezen!

    Go girl, zet hem op daar!

    Liefs Floor

  • 10 Februari 2011 - 18:25

    Jess:

    Lieve Lé,

    Begin gaat al goed toch?ik ben echt benieuwd hoe je het straks daar zult hebben als je aan het werk bent in het weeshuis.. ik hou sowieso je reisverslagen in de gaten..

    en mooie foto's man.. als ik dat zo zie wil ik ook!maarjaa helaas.. ik kan daar alleen maar over dromen..of ik moet gaan sparen hahahah

    nah lieve Lé, doe rustig aan.. en we houden contact!

    Loveyou! dikke kus

  • 10 Februari 2011 - 19:20

    Pitrosina:

    Hey Lé,

    Leuk om je verhalen zo te lezen! En wel bijhouden he ;)
    Heel veel plezier verder daar nog en succes straks als je kan beginnen in het weeshuis!

    Groetjes,
    Pitrosina

  • 10 Februari 2011 - 20:08

    Cherish:

    Vind het heel leuk om zo je verhalen te lezen! Ben blij dat je al wel wat gesetteld bent .. had gehoord dat je op schiphol een kusje van Joshua had gehad, maar dat de polo niet echt wilde ahahaa .. nou lieve leonie, doe rustig aan & pas goed op jezelf! We bidden voor je .. ooooh jaa en als je een keertje op skype bent, moet je het me ff laten weten via fb ofzo .. heb nl ook een skype account; kunnen we ff gauw skypen, denk dat de kinderen het ook erg leuk vinden om je dan te zien! ik merk het wel ..
    Dikke kus Matthew, Cherish, Samuël, Joshua & Djenayo

  • 10 Februari 2011 - 21:12

    Kaka:

    Supertrots ben ik op jou,lieve adé Le.
    Was blij dat ik ff met je kon hyven.
    Ga lekker genieten v/d familie omgeving & alles wat op je afkomt.
    Elke dag ben je in onze gebeden. Heel veel lfs van Yazzie, Vallie , Gosé.

    GBU Kaka

  • 10 Februari 2011 - 21:41

    Jedidja:

    Lieve Lé,
    Leuk om je zo te kunnen volgen! Wat een begin! Hoop dat je snel zult wennen aan alles en iedereen! We denken aan je!
    Liefs J&J

  • 12 Februari 2011 - 11:11

    Hein:

    was ik ook maar in Kupang nu :(

  • 12 Februari 2011 - 19:36

    Ro Pat:

    Hey Leeeee,

    Eindelijk lees ik je waarbenjij.nu ;) Ondertussen heb ik je al een aantal keren gesproken via skype/tel, maar wil toch nog ff snel een berichtje hier plaatsen. Je verhaal is zo herkenbaar!! Doe lekker pelang2 en SANTAI2 saja.. Heel veel plezier en laat je verassen door de schoonheden van Indonesie/Maluku!! Kaka loves YOU :)

  • 13 Februari 2011 - 22:54

    Jody:

    lieve le!!

    Echt apart dat je daar nu zit! Tyd gaat zo snel. Hoorde dat je daar heen wilde, nu zit je er al.
    Maar leuk om je verhaal zo te lezen, wat je allemaal mee maakt! Ben heel benieuwd na de rest, dus hou het in de gaten! Net als iedereen :D

    heeel veel plezier nog! Geniet ervan.
    Dikke kuss

  • 13 Februari 2011 - 23:02

    Jody:

    lieve le!!

    Echt apart dat je daar nu zit! Tyd gaat zo snel. Hoorde dat je daar heen wilde, nu zit je er al.
    Maar leuk om je verhaal zo te lezen, wat je allemaal mee maakt! Ben heel benieuwd na de rest, dus hou het in de gaten! Net als iedereen :D

    heeel veel plezier nog! Geniet ervan.
    Dikke kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kupang

Back to my roots Timor & Ambon

Recente Reisverslagen:

24 April 2011

Week 10 & 11

14 April 2011

Week 9

06 April 2011

Week 8

30 Maart 2011

Week 7

20 Maart 2011

Gearriveerd in Ambon Maniseeeee
Leonie

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 32440

Voorgaande reizen:

07 Februari 2011 - 04 Mei 2011

Back to my roots Timor & Ambon

Landen bezocht: